FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Wednesday, July 11, 2012

MASIHKAH ADA SINAR BUAT DIRI KITA ?

SINAR KEBAHAGIAAN ! itulah yang sering dinantikan dan didambakan oleh semua orang. Tiada sesiapa pun atas muka bumi ini yang inginkan kesusahan,kecelakaan,kegawatan dan kesempitan ! tanyalah pada semua orang, tak kira siapa pun status dirinya..orang kaya,orang miskin,orang dewasa,orang muda,orang dah berkahwin,orang bujang,fakir miskin,anak yatim,janda,ibu tunggal & golongan geladangan..mereka pasti menjawab inginkan SINAR KEBAHAGIAAN dalam hidup mereka !
Bagaimanakah nasib mereka yang tak pernah menemui SINAR KEBAHAGIAAN dalam kehidupan mereka ? Sudah pasti mereka merintih,menangis dan meratapi nasib yang menimpa diri mereka ! Carilah sinar kebahagiaan dimana jua,asalkan ia menepati kehendak syarie..Apakah yang dimaksudkan dengan SINAR KEBAHAGIAAN itu ?
SINAR KEBAHAGIAAN merujuk kepada pelbagai maksud dan luas ruang lingkupnya !
Ada yang menganggap memiliki kekayaan itu adalah SINAR KEBAHAGIAAN ..
Ada yang menganggap memiliki kesihatan yang baik itu adalah SINAR KEBAHAGIAAN...
Ada yang beranggapan mempunyai keluarga yang bahagia itu adalah SINAR KEBAHAGIAAN
Ada yang mengakui memiliki apa yang dihajati oleh adalah SINAR KEBAHAGIAAN buat diri mereka ..

Apapun pandangan,pengertian dan persepsi tentang makna SINAR KEBAHAGIAAN,terpulanglah kepada individu itu untuk meng`interpretasi` makna mengikut keperluan dan kehendak diri mereka.
Semua orang berhak untuk BAHAGIA ! Carilah KEBAHAGIAAN ...asalkan ianya menepati kehendak tuntutan agama dan melintasi batas-batas budaya,norma dan adat resam kita..

Semoga kita mampu menemui sinar kebahagiaan ....InsyaAllah..amin

Yang meniti saat-saat bahagia kini

Tn.Syeikh Ghani AlGanuni
Trainer/Speaker/Motivator
Konsultan Jana Insan

No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...