FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Tuesday, July 24, 2012

IMPIAN & HARAPAN 2012

IMPIAN ? ANGAN-ANGAN ? Persoalan yang perlu difikirkan sebaik-baiknya ! apakah ada beza antara impian dan angan-angan ?bagi penulis sendiri,impian adalah bertitik tolak dari angan-angan..angan-angan yang mencetuskan impian diri kita ! Semua orang punyai angan-angan semasa kecil yang kemudiannya bertukar menjadi impian ! Contohnya,semasa kecil kita berangan-angan menaiki @ memiliki kereta mewah @ kereta sport..
kemudian bila kita semua telah dewasa, dan punyai pekerjaan,kita simpan `impian` untuk memiliki kereta mewah tersebut! Impian dan angan-angan ini sebenarnya suatu yang cukup `baik` dan ianya mampu menjadi `motivasi` untuk kita maju dalam bidang yang kita ceburi..Untuk memiliki `impian` yang kita pendamkan sekian lama sejak kecil,sudah pasti kita berusaha sedaya upaya untuk mencapai dan menggapai `impian` kita itu. Bagi memastikan `impian`kita tercapai,sudah pasti usaha yang gigih perlu kita miliki.

Ramai manusia yang pada peringkat awalnya susah,miskin dan hidup dalam keadaan dhaif,tetapi disebabkan dia punyai `impian` dan `cita-cita` yang tinggi untuk berjaya dan memiliki apa yang dihajati,maka dia `berazam` & `bertekad` untuk belajar bersungguh-sungguh sehingga mencapai kejayan yang cemerlang,seterusnya menyambung pelajaran keperingkat yang lebih tinggi dan seterusnya mampu menjawat jawatan yang tinggi yang menjanjikan gaji yang lumayan,seterusnya mampu memiliki apa yang dihajati selama ini !

So,memang tidak salah sama sekali untuk `berangan-angan` dan punyai `impian` yang tinggi,janji angan-angan dan impian kita mesti selari dengan usaha yang gigih untuk mencapai apa yang diidamkan dan di`impikan ` selama ini. 

So,semua orang boleh berangan-angan dan punyai `impian `yang tinggi untuk berjaya.Kejayaan,kekayaan,sukses,kehebatan dan kebahagiaan bermula daripada angan-angan dan `impian`.Saya sendiri pun punyai banyak impian dan hasrat yang masih belum tertunai,tetapi saya `optimis` ianya tetap akan saya capai dan saya miliki berkat usaha gigih sama.Kejayaan dan impian itu sudah kian hampir dengan diri saya..hanya sedikit masa lagi diperlukan untuk menggapai `impian` tersebut !

Jom ! sama-sama kita berazam & bertekad untuk menggapai segala impian dan cita-cita kita. 

SUKSES ITU MILIK KITA ! KITA MAMPU BERUBAH !



SEKIAN...SALAM MOTIVASI

TN.ABD.GHANI BIN YUSOF
KONSULTAN JANA INSAN

No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...