FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Sunday, January 20, 2013

PANDANG ! LIHAT ! TAHU ! - ADAKAH KITA INGIN LIHAT SAHAJA ?





Alhamdulillah, sesi persekolahan 2013 sudah berjalan hampir 2 minggu lebih..Diharapkan para pelajar mampu meneruskan sesi pengajaran & pembelajaran dengan baik,cemerlang,terancang dan sistematik !
Guru-guru sudah mula terasa bahang panasnya ! guru-guru sudah terasa suasana sibuknya sesi persekolahan ! Guru-guru sudah mula hilang punca disebabkan terlalu banyak tugasan yang sedang dilalui dan yang sedang menanti !

Tugasan akademik berlambak ! Tugasan Ko-Akademik silih berganti ! Tugasan Ko-Kurikulum pun begitu juga ! memang tugasan guru tidak pernah habis ! Itulah rutin wajib Insan yang Mulia bergelar Guru !
Dalam kesibukan guru-guru melaksanakan tugasan di sekolah,sudah pasti mereka tak terlepas menghadapi daripada masalah pelajar-pelajar yang bermasalah ! Samada masalah pembelajaran,masalah disiplin,masalah sosial dan masalah2 lain.

Tahukah kita,ramai pelajar merasakan mereka tak mampu untuk meneruskan pembelajaran dengan baik baik disebabkan pelbagai masalah yang mereka hadapi. Seperti contoh masalah keluarga,kemiskinan,masalah peribadi dan masalah2 lain yang sememangnya banyak !

Masalah pelajar tak fokus,tak minat ,tak bersungguh dan tak konsisten dalam belajar itu adalah masalah biasa disekolah ! Apa peranan kita sebagai Guru ! Apa peranan kita sebagai pentadbir sekolah ! apa peranan kita sebagai guru kelas ! apa peranan kita sebagai guru mata pelajaran ? Dan apakah peranan kita sebagai Kaunselor sekolah ?

Cuba kita semak kembali & Re-Check semula apakah langkah2 yang telah kita ambil dalam mengatasi masalah tersebut !Apakah telah dibuat survey & kajian tindakan bagi mengatasi masalah tersebut ? Ingatlah guru-guru adalah insan hebat yang dinantikan sumbangannya dalam merubah kehidupan pelajar !

Gambar-gambar diatas menjelaskan segalanya ! pelajar2 tidur ketika Exam ! kertas jawapan masih kosong ! kenapa ini terjadi ! apakah penyebabnya ? bagaimana cara medekati mereka ? bagaimakah caranya untuk mengatasi masalah tersebut ? Apakah langkah-langkah yang telah,sedang dan akan dilakukan untuk mengatasai masalah tersebut ?

Jom ! kita sama-sama memperbaiki keadaan ini ! kita sama-sama lonjakkan kembali kecemerlangan akademik,ko-akademik,sahsiah dan moral pelajar-pelajar yang bermasalah ini ! Kita lonjakkan prestasi akademik sekolah anda ! Kita bina iklim sekolah yang hebat lagi mantap !

Kami di KONSULTAN JANA INSAN dengan berbekalkan MODUL MOTIVASI DINAMIKA DIRI ( MODID )  bersedia membantu para guru,para pentadbir sekolah dan para kaunselor sekolah dalam memperbaiki keadaan ini dan bersedia memberi sumbangan untuk melonjakkan prestasi sekolah anda !

Ayuh ! jangan berlengah lagi ! Rancang & create pelbagai program untuk sekolah anda ! Kami akan berkelana kesekolah anda untuk merubah persekitaran sekolah anda ! Semoga sekolah anda & organisasi anda akan muncul menjadi yang TERBAIK diantara yang TERBAIK ! Amin Ya Rabbal Alamin.

SALAM SUKSES DAN SALAM KECEMERLANGAN

Tn.Abd.Ghani bin Yusof
CEO Konsultana Jana Insan
( MATER TRAINER/SPEAKER/MOTIVATOR/INSPIRATOR )
Motivasi Dinamika Diri (  MODID )





No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...