FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Monday, March 20, 2023

MENGURUS SISTEM PERSEKOLAHAN ANAK2 DISESI 2023

 

SALAM PERSEKOLAHAN BUAT ANAK 2 PELAJAR SESI 2023

Tiada kelas akademik diadakan pada minggu pertama sesi persekolahan 2023/2024 yang akan bermula 19 Mac dan 20 Mac ini, sebaliknya ia diisi dengan penerapan nilai-nilai jasmani, emosi, rohani, sosial dan intelek, kata Ketua Pengarah Pendidikan Datuk Pkharuddin Ghazali.

 

"Fokus hari pertama persekolahan sebelum ini adalah kepada akademik tetapi langkah yang diambil pada sesi 2023/2024 ini adalah melaksanakan pendidikan didik hibur dan pembelajaran berasaskan projek mudah," katanya dalam sidang media sempena amanat pembukaan sesi persekolahan 2023/2024, hari ini.



Sesi persekolahan 2023/2024 akan bermula pada 19 Mac 2023 hingga 9 Mac 2024 bagi negeri Kumpulan A, manakala 20 Mac 2023 hingga 10 Mac 2024 bagi negeri Kumpulan B.

 

Kumpulan A membabitkan Johor, Kedah, Kelantan dan Terengganu, manakala Kumpulan B meliputi Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak, Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya.


Semalam adalah hari pertama persekolahan buat negeri2 kumpulan A dan hari ini pula hari pertama buat sekolah2 negeri Zon B.



Sudah pasti banyak momen2 indah yang bakal dicatatkan semalam dan hari ini.Mesti ramai ibu bapa muda yang susah untuk melepaskan anak2 mereka untuk berdikari.Namun segalanya perlu dibiasakan.Alam persekolahan amat wajar kita sokong sepenuhnya.


Inilah didikan untuk masa depan anak-anak kita.Berilah mereka peluang untuk belajar dan membina masa depan sendiri.Hanya akademik yang cemerlang dan tersusun sahaja mampu membina masa depan mereka.

Bantulah anak2 kita mencapai cita cita mereka.bantulah mereka membina masa depan mereka yang gemilang.Ajari mereka ciri-ciri seorang pelajar yang hebat dan berdisiplin tinggi.Sokong segala usaha murni mereka untuk mendapatkan seberapa banyak pengajaran & pembelajaran disekolah.

 


Jika ada mana2 sekolah yang anjurkan Ceramah Motivasi pelajar ,ianya amat2 lah dialu-alukan.Kami bersedia memberi bimbingan sewajarnya untuk anak-anak pelajar diluar sana.Pengalaman selama 30 tahun dalam bidang akademik dan 20 tahun sebagai motivator amat2lah berbaloi untuk saya bercakap sebagai perunding motivasi pelajar.

 

Boleh hubungi kami ditalian 019 4741209 @0194001209 untuk menetapkan tarikh,hari,masa dan jadual perjalanan program kalian diluar sana.InsyaAllah.Sama-sama kita bangunkan potensi anak2 didik kita diluar sana.Kejayaan mereka adalah tanggungjawab & peranan kami.

 

Sekian,Salam Motivasi & Salam Sukses

 

Yang bersedia berkhidmat

 

Tn Syeikh Ghani Alganuni
Motivator Pelajar & Perunding Potensi Remaja
Dinamika Diri Training & Services
Sg.Petani,Kedah D.Aman
0194741209

No comments:

PERTENGAHAN TAHUN DAH.EXAM KIAN DEKAT.MOTIVASI MASIH RENDAH?

 ALHAMDULILLAH. HARI INI SUDAH MASUK HARI KE 20 SAMBUTAN AIDIL FITRI DIMANA-MANA TERMASUK SEKOLAH & INSTITUSI PENGAJIAN TINGGI. 10 HARI ...