FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Thursday, October 31, 2013

KITA SUDAH `SUPER` SEJAK DILAHIRKAN !

Alhamdulillah..pejam celik,pejam celik kita dah pun nak sampai ke penghujung tahun.Hari ini tanggal 1 hb November 2013,maka bermulalah fasa terakhir kita melunaskan kerja-kerja kita yang masih berbaki 2 bulan lagi. Samada suka atau tidak suka,kita mesti membuat penilaian semula terhadap apa yang telah kita lakukan di 10 bulan yang lepas ! Samada berjaya,kurang berjaya atau gagal,ianya bergantung kepada kesungguhan,komitmen,usaha,doa dan tawakkal kita pada Allah SWT.

SUPER satu perkataan yang merujuk kepada makna HEBAT,CEMERLANG,MANTAP dan BERKUALITI TINGGI. Semua orang ingin menjadi manusi Super ! samada berstatus anak..berstatus pelajar..berstatus Guru..berstatus penjawat awam,berstatus IBu-Bapa dan apa juga jawatan & kedudukan yang kita pegang,kita mahu diiktiraf sebagai INSAN SUPER !

Sebenarnya sejak dilahirkan kita sudah berstatus SUPER..Jika dilihat pada kejadian manusia sendiri,daripada berjuta sperma yang mampu menerobos masuk kedalam Ovum / dinding rahim adalah hanya 1 sahaja .Inilah benih yang TERBAIK,Paling Hebat,Paling Cemerlang dan Paling SUPER.Maka terbukti lah,kita sebenarnya sudahpun berstatus SUPER sejak bergelar bayi.

Cuma untuk memastikan tahap keSUPERan kita itu terus kekal,maka peranan perlu dimainkan oleh semua pihak termasuklah ibu-bapa kita ( proses mendidik secara cemerlang ),Guru-guru kita disekolah ( mentarbiah & mendidik kit secara Cemerlang ),seterusnya diri kita sendiri apabila meningkat dewasa ( proses mengekalkan tahap SUPER kita )..

Maka tahap SUPER kita itu perlu dijana,dikembangkan,dibangunkan dan dilonjakkan semaksima mungkin agar ia terus kekal menjadi SUPER hingga keakhir hayat.
Jom,bersama-sama dengan pihak kami di KONSULTAN JANA INSAN untuk membangunkan minda,fizikal dan rohani agar terus kekal menjadi manusia SUPER dengan berlandaskan modul MODID yang penuh variasi dan mampu melonjakkan prestasi kita.

Sekian,Sambutlah Salam SUPER dari kami di KONSULTAN JANA INSAN

yang bersedia membangunkan Insan Super

Tn.Abd.Ghani bin Yusof
Pakar Motivasi & Master Trainer
Konsultan Jana Insan
Sg.Petani,Kedah
019-4741209 @ 04-4246033

No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...