FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Saturday, May 21, 2011

SAHAM AMANAH AKHIRAT...JOM CEPAT2 MENDAFTAR..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...
Dikesempatan cuti hujung minggu ini,berkebetulan tiada undangan ceramah,rasanya elok dipergunakan masa yang terluang ini untuk menulis diblog kesayanganku ini untuk dikongsi bersama oleh orang2 lain.

Syukur pada Tuhan , hari ini merupakan hari siaran slot Motivasi Pagi TV 3 kendalian saya dengan tajuk : Teropong Diri. Inilah salah satu usaha saya selaku perunding motivasi dalam misi membina modal insan bertaraf dunia & bertaraf `akhirat` yang menepati kehendak & standard yang dikehendaki oleh Allah SWT.

Kalau sebelum ini,kita sibuk memburu saham2 dunia dengan membeli lot2 saham kontra diBSKL,saham2 Mutual di Public Bank, saham2 amanah seperti Amanah Saham Bumiputera,Amanah Saham Nasional ,Amanaha Saham Wawasan dan yang terkini Amanah Saham 1 Malaysia.

Tujuan kita membeli & memburu saham2 dunia tersebut adalah mencapai keuntungan untuk dibuat bekal masa tua dan masa susah kita. Dalam kesibukan kita, mencari ruang2 untuk memiliki lot2 saham tersebut,pernahkah terfikir kita jarang2 membicarakan tentang saham akhirat kita. Yang mana saham2 tersebut telah tersedia menanti kita. Pelbagai cara yang boleh kita lakukan untuk memperolehi keuntungan diakhirat nanti dengan `melabur` dalam saham2 akhirat yang telah tersedia untuk kita.

Banyak modal saham akhirat kita tersedia didepan mata :

1.Melakukan amalan wajib yang telah termaktub dalam Al-Quran
2.Melakukan amalan sunat yang cukup banyak terhidang didepan mata
3.Bersedekah @ membantu golongan yang susah
4.Infak pada Jalan Allah SWT
5.Membantu anak2 yatim
6.Menyampaikan ilmu ( tak kira apa jua cara )- Motivasi juga adalah satu bentuk penyampaian ilmu
7.Berbuat baik dengan ahli keluarga ( keutamaan pada Ibu-Bapa )
8.Berbuat baik dengan jiran sebelah
9. Berjihad dijalan Allah- menegakkan keadilan & agama Allah
10.Berjuang mencari rezeki yang Halal...

Sebenarnya banyak lagi cara untuk memperolehi modal saham untuk akhirat...janji apa jua kebaikan yang kita lakukan itu adalah dengan niat kerana Allah Taala.

Diriku ini selaku perunding motivasi & Trainer ( Jurulatih kejayaan ) sentiasa mengharapkan keredhaan Allah Taala dalam misi `memandaikan` bangsa.

Sokongan rakan2,ahli keluarga,jiran2 & peminat2 motivasi adalah amat diperlukan.

Tak kira dimana jua lokasi program,diri ini takkan persiakan amanah yang diberi selagi ada kudrat,masa dan kesihatan yang baik.

Sama-samalah kita memburu Saham Akhirat mengikut kemampuan masing-masing..Moga Allah memberkati kita semua. Amin

Tn.Abd.Ghani Yusof
CEO & Master Trainer,
Konsultan Jana Insan
Add caption
Sg.Petani Kedah.


1 comment:

Unknown said...

Alhamdulillah.. terima kasih atas nasihat yg diberikan. moga kita mndapat keuntungan di dunia dan di akhirat
Amanah Saham Akhirat: Ustaz Zul Ramli

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...