FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Monday, December 17, 2012

BERSEDIAKAH KITA UNTUK `BERUBAH`- YES or NO ?

Alhamdulillah..hari ini tanggal 18.12.2012..Selasa,minggu ke 3 dalam bulan Disember..amacam ! bagaimana dengan kondisi semasa anda,keluarga anda,kerja anda,rakan-rakan anda & organisasi anda ? ada bagus ! harap2 semuanya berjalan lancar,sukses dan memberangsangkan !

Bulan terakhir ini adalah bulan yang paling sesuai untuk kita sama-sama buat `penilaian` terhadap prestasi diri kita,prestasi kerja kita & prestasi organisasi yang kita wakili ! Sejak beberapa minggu lepas,saya begitu sibuk sekali mengendalikan pelbagai kursus untuk pelbagai Jabatan & Organisasi seluruh negara.
Antaranya :

1- Jabatan Belia & Sukan Negeri Kedah - Beringin Training Centre ,Langkawi ( minggu kedua bulan Nov )
2- Kolej Kejururawatan Kuala Pilah - Colmar Tropicale,Bukit Tinggi Bentong,Pahang ( minggu pertama Disember )
3- Kolej Latihan Pergigian Malaysia,Penang - Cinta Sayang Golf Resort,Sg.Petani ( minggu ke 2 Disember )

Ini adalah sebahagian rutin saya dalam proses menggerakkan potensi manusia amnya,potensi pekerja & sumber manusia organisasi yang terpilih,khususnya. Pelbagai jenis manusia yang saya jumpa,pelbagai watak yang saya temui.pelbagai karektor manusia yang saya perhatikan !

Kursus,Latihan & Seminar yang saya kendalikan adalah untuk menggerakkan potensi pekerja dan melonjakkan prestasi Organisasi yang diwakili oleh pekerja tersebut !
Saya benar2 mengharapkan apa yang saya sampaikan & apa yang telah saya berikan sepanjang kursus itu mampu untuk merubah kondisi,situasi,prestasi & kualiti pekerja & organisasi yang terlibat !

Cuma,saya tertanya-tanya kepada diri saya sendiri..Apakah mereka ( klien & peserta2 kursus ) itu mampu menterjemahkan apa yang disampaikan itu kedalam rutin harian mereka sebagai pekerja ! Segalanya bergantung kepada individu itu sendiri ! Masa depan kita,kita yang tentukan ! Organisasi kita,kita yang junjung & kita yang pelihara nama baiknya !`Dimana bumi dipijak,disitu langit dijunjung !Alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai kepangkal lengan` !

Hendak atau Tak Nak Berubah,itu adalah persoalan yang wajib & perlu dijawab oleh individu itu sendiri ! YES or NO ! kalianlah yang punyai jawapannya ! Tapi bagi saya,jawapan yang saya nantikan ialah YES ! YES ! YES ! Kalian memang mampu untuk berubah ! kalian memang mampu untuk menjadi yang terbaik untuk Organisasi anda ! Ayuh ! gerakkan potensi yang ada pada diri kita !Saya sentiasa bersedia untuk terus menyokong anda & terus menyuntik semangat anda !

Sekian, Salam Sukses & Salam Motivasi

Tn.Abd.Ghani bin Yusof
CEO Konsultan Jana Insan
Sg.Petani,Kedah D.Aman.

No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...