FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Tuesday, July 19, 2011

WANG BUKANLAH SEGALANYA....




Alhamdulillah...

Puji dan Syukur pada Allah SWT kerana masih lagi mengurniakan kesihatan,kekuatan dan umur yang panjang buat diri ini untuk terus berjuang dalam usaha `memandaikan`bangsa & `mencelikkan` hati-hati pelajar melayu yang semakin hari,semakin kurang daya tahan,semaking kurang nilai diri dan semakin kurang `harga diri` @ `self-esteem` nya.

Ilmu yang dianugerahkan Allah pada diri ini akan terus dimanfaatkan demi membangunkan modal insan berkelas dunia dan berstatus `muslim super`. Dari hari kesehari, diri ini terus menjadi `pilihan` untuk terus menyampaikan Ceramah Motivasi dan Training diserata pelusuk Malaysia. Alhamdulillah,kepercayaan demi kepercayaan terus diberikan .

Terasa seronok,teruja,bangga dan sesekali tersentuh hati ini diatas sambutan yang begitu menggalakkan sehingga terkadang tidak mampu untuk menolaknya. Selagi ada kudrat dan peluang,diri ini akan terus berusaha memenuhi jemputan,asalkan ianya sesuai dengan jadual peribadiku.

Bila bercerita tentang penganjuran program Motivasi dan Training,sudah pasti ia tidak lari dari permasalahan bayaran dan kos penganjuran. banyak konsultan Training dan Motivasi yang mengenakan caj dan bayaran yang terlalu mahal yang tidak mampu ditanggung oleh penganjur terutama sekolah.

Bagi diri saya, bayaran yang dikenakan tidaklah setinggi dan semahal yang dikenakan oleh Konsultan -konsultan lain yang bercambah di Malaysia ini. Walaupun diri ini telah diiktiraf dan menjadi salah seorang panel Rancangan Motivasi TV 3, tapi bayaran yang dikenakan kepada klien -klien saya tidaklah mahal. Ianya masih lagi dianggap kompetetif dan berpatutan.

Bila menyentuh soal bayaran,pihak penganjur perlu mengambil kira tentang kos pengangkutan,kos makan minum,kos penginapan ( hotel ),kos minyak dan kos tol. Bayaran yang dikenakan oleh syarikat kendalianku masih dianggap rendah.

Berikut adalah bayaran yang dikenakan : 

1. Jemputan Ceramah ( Slot In ) -minima 2 jam ( RM 150 perjam )
2. Program setengah Hari ( 8-12.00 pm ) - RM 10 per/student - minima 150 student /klien
3. Program Selama Sehari ( 8.00 - 4.00 pm ) - RM 15 perstudent- minima 100 student/klien

Jadi,kenapa terlalu memikirkan tentang soal bayaran ! Ilmu yang disampaikan lagi bernilai dan tidak mungkin dapat dicari,kalau bukan dengan cara berguru pada yang mahir dan pakar. Konsultan Jana Insan kendalian saya bersedia memenuhi jemputan jika ada pelawaan dari mana-mana organisasi.

Moga kita selesa bekerjasama dan ber`kolaborasi` diarena Motivasi dan Training.

Sekian,Wassalam. Amin

Tn.Abd.Ghani Yusof
Konsultan Jana Insan
Sg.Petani,Kedah D.Aman.
20 Julai 2011.

No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...