Thursday, June 19, 2008

alangkah syoknya mengajar budak yang`mau belajar`...


assalamualaikum wrhmtllhi wbarakatuh....


bertemu kembali diarena motivasi dinamika diri ( MODID ) ...

salam perjuangan buat sahabat-sahabat yang `berkecimpung` dalam bidang motivasi dan kepimpinan..


kita sudah ditakdirkan tuhan untuk menjadi `ejen perubah` kepada kekalutan,kebejatan dan kebobrokan akhlak dan sakhsiah pelajar Melayu hari ini.....


kalau bukan kita,siapa lagi.....inilah tugas dakwah yang perlu kita laksanakan....

amar makruf nahi mungkar perlu kita teruskan ...demi kebangkitan semula maruah umat islam...


semalam,aku baru saja selesai buat ujian hafazan dan tilawah kat anak murid aku.....

sejuk hati bila kelas hebat macam 3k1,pelajar-pelajarnya dapat mempamerkan bacaan yang baik,tartil,pasahah dan mengikut hukum tajwid....


kalau inilah yang ada pada semua pelajar kita,alangkah eloknya....


Aku cukup bangga dengan budak-budak ni.....kita kena rangsang potensi yang ada pada mereka...

kena bimbing mereka,motivate mereka,jana mereka dan tunjuk arah pada mereka..

moga mereka akan lahir sebagai `azali azlan`,nadia amirah,nurulamalina kedua....


jadi...kitalah yang `menentukan `hala tuju mereka....

dont give up and must konsisten ....


teruskan perjuangan kita...

Salam Motivasi

Tuan Abd.Ghani Yusof

Pengarah Urusan Konsultan Jana Insan

BPJ,Sg.Petani,Kedah.

1 comment:

Sis Dyna Rebutia said...

Salam ustaz..bila nak update blog ni?nak tengok jugak gambar2 kat PLKN...camane PLKN hari tu?kami di Kem Dusun Resort alhamdulillah...semuanya amat lancar..
Saya ada terlihat gambar 'perempuan' kat slideshow sebelah ni...ustaz xperasan agaknye..buang la ye ustaz..

Sis Dyna Rebutia
Jurulatih Jemputan PLKN