FACEBOOK:SYEIKH GHANI ALGANUNI

My photo
Pakar Motivasi,Speaker,Fasilitator & Trainer yang berkemahiran tinggi dalam program latihan kemahiran Interpersonal,Komunikasi,Team building dan kecemerlangan akademik.Program Parenting Skill juga disediakan.Mana2 organisasi spt Sekolah,Universiti,Kolej,Agensi Awam & Swasta bolehlah mengatur jadual untuk jalankan training.Motivator bertauliah dlm ESQ.ES2Q,NLP & Critical Thinking Moduls.Call/Mesej/Whatsapp:0194741209

Monday, December 27, 2010

TETAPKAN MATLAMAT ANDA

Tinggal beberapa hari lagi tahun 2010 akan meninggalkan kita. samada banyak atau sedikit pencapaian peribadi yang telah kita lalui, itulah hakikat yang sewajarnya kita terima. Pencapaian dan kejayaan kita,kita yang tentukan. Bukannya orang lain..mungkin orang lain cuma mampu memberi dorongan..yang menentukan kejayaan diri kita,adalah diri kita sendiri.

Seperti maksud firman Allah " Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum,kecuali kaum itu yang merubah nasib kaumnya sendiri"..maka atas semangat inilah kita perlu menilai kembali kejayaan @ kegagalan yang telah kita tempuhi sepanjang 2010 ini.

Jika kejayaan @ sukses yang `mendominasi` diri kita sepanjang 2010 ini, maka sewajarnyalah ucapan syukur kita panjatkan kepada Allah swt. Tetapi jika sebaliknya yang berlaku, beristighfarlah dan cuba buat `SELF AUDIT` @ Muhasabah diri,dimana kekuatan dan kelemahan kita sepanjang 2010.

Senaraikan kejayaan yang telah kita capai sepanjang 2010. Buat check list, dan cuba bandingkan dengan `kegagalan` yang telah kita lalui sepanjang 2010. Perbaiki diri dan buat anjakan menjelang 2011.

Tahun 2011 menanti kita dengan seribu cabaran 2 baru yang pasti menuntut kita untuk lebih mantap,lebih jitu ,lebih komitmen dan lebih berwaspada. hanya mereka yang kuat mental dan fizikal sahaja mampu untuk menghadapi `sepak terajang` dunia peribadinya.

Bagi seorang perunding motivasi seperti penulis, hanya kecekalan dan kesungguhan yang jitu menjamin pencapaian peribadi 2011 akan mampu menandingi pencapaian tahun 2010. Diharapkan segala perancangan tahun 2011 akan mampu dilaksanakan sebaik mungkin.

Kejayaan demi kejayaan akan saya nantikan ditahun 2011. Moga Allah permudahkan segala urusan kita. Moga kita semua akan menemui `sukses` dinantikan.

Selamat menyambut tahun baru 2011.

Sekian, salam Motivasi & Salam Sukses

Tuan AGY
28 Dis 2010
KMPP

No comments:

JADILAH INFLUENCER YANG TERBAIK BUKAN SETAKAT RAMAI FOLLOWER JER

 ALHAMDULILLAH.. DUNIA IT SEMAKIN CANGGIH DAN SEMAKIN MEREBAK DENGAN CEPAT.KALAU DULU FB JER JADI TUMPUAN.KINI BILA ADA INSTAGRAM DAN AKAUN...